Chris Fain to specjalista produktowy marki Profoto, a także doświadczony fotograf i właściciel firmy Chris Fain Photo. Jego ekspertyza w dziedzinie fotografii została wzmocniona przez współpracę z Peterem Hurleyem, renomowanym fotografem z Nowego Jorku i Atlanty, u boku którego Chris zgłębił techniki wydobywania unikalnych cech portretowanych osób. Jako ewangelista i promotor marki Profoto w USA, nie tylko wykorzystuje lampy błyskowe Profoto w swojej pracy, ale także dzieli się swoją wiedzą na temat ekosystemu tej marki podczas sesji na żywo na platformach społecznościowych, takich jak YouTube i Facebook Live. Jego pasja do doskonalenia swojego rzemiosła fotograficznego produktami Profoto, sprawia, że jest niezwykle cenioną postacią zarówno w świecie fotografii, jak i branży oświetleniowej.
Zobacz jak w trzech prostych krokach Chris Fain tworzy za pomocą lamp Profoto A10 i A2 oraz modyfikatorów Clic przyjemne portrety z efektem oświetleniowym imitującym naturalne warunki słoneczne.
Mobilne lampy błyskowe Profoto A10 i A2
Profoto A10 i A2 to małe i lekkie lampy błyskowe, które nie są kłopotliwe w transporcie. To sprawia, że można ja zabrać zawsze ciesząc się niemal wszędzie szerokimi możliwościami kreacji jakie niosą za sobą dodatkowe źródła światła w fotografii. Są niebywale łatwe w obsłudze, dzięki czemu stanową świetne rozwiązanie zarówno dla profesjonalistów, jak i pasjonatów fotografii. Ich wydajne akumulatory o szybkim przeładowaniu gwarantują, że nigdy nie przegapisz ważnego ujęcia, nawet podczas intensywnej sesji. Dodatkowo, oba modele kompatybilne są z szeroką gamą modyfikatorów Clic, które umożliwiają kreatywne tworzenie naturalnego, pięknego światła. Wszystko to daje fotografom szerokie możliwości eksperymentowania i doskonalenia swoich umiejętności
Jak stworzyć efekt złotej godziny?
Efekt złotej godziny w fotografii portretowej charakteryzuje się ciepłym, miękkim światłem o złocistym odcieniu, które występuje tuż przed zachodem słońca lub zaraz po wschodzie. To naturalne światło o niskim kącie padania, które delikatnie podkreśla detale twarzy, nadając skórze subtelny blask i głębię. Złota godzina tworzy też wyjątkową atmosferę, dodając fotografii portretowej romantyzmu i magii, co czyni ten czas ulubionym okresem dla wielu fotografów.
Zobacz jak w trzech prostych krokach Chris Fain tworzy za pomocą lampy Profoto A10 i Clic Octa oraz Clic Gel CTO efekt imitujący złotą godzinę. Zainspiruj się i zacznij fotografować światłami Profoto!
Krok 1
Umieść Profoto A10 z zamontowanym Clic Gel CTO za modelem, tuż nad jego głową – nieco prześwietlając ekspozycję.
Krok 2
Kolejną zażelowaną lampę Profoto A10 zamontowaną w Clic Softbox 2,7’ Octa ustaw po tej samej stronie co pierwsza, ale już przed modelem – lekko niedoświetlając ekspozycję.
Profoto Clic Softbox Octa Softbox poprzez swój okrągły, oktagonalny kształt, znakomicie imituje naturalne światło. Dlatego jest podstawowym, preferowanym modyfikatorem w fotografii portretowej.
Krok 3
Trzecią lampą Profoto A10 wraz z filtrem żelowym rozświetl plan ogólny kierując ją w stronę białego sufitu. Podniesie to ogólny kontrast obrazu, dzięki czemu będzie on wyglądał bardziej naturalnie.
Wskazówka
Jeśli wykonujesz to ustawienie na zewnątrz, usuń z lamp A10 filtry żelowe Clic Gels i dostosuj balans bieli w aparacie, aby uzyskać ciepły obraz.
Jak stworzyć efekt wpadającego światła słonecznego w pomieszczeniu?
Krok 1
Ustaw Profoto A2 z Clic Magnum na statywie w takiej odległości, aby oświetlić całą postać fotografowanego modela.
Krok 1
Ustaw Profoto A2 z Clic Magnum na statywie w takiej odległości, aby oświetlić całą postać fotografowanego modela.
Krok 2
Ustaw modela jak najbliżej tła, aby uwydatnić i zarysować jej cień.
Krok 3
Po ustawieniu wyzwalacza lampy błyskowej Profoto Connect Pro w tryb automatyki TTL wykonaj najpierw zdjęcie testowe. W przypadku potrzeby korekty mocy błysku, można przełączyć się na tryb Manual i dostosować moc błysku z wykorzystaniem zapamiętanej wartości na pilocie lub za pomocą tradycyjnego pokrętła na lampie.
Wskazówka
Jeśli chcesz dodać dodatkowy cień (jak na zdjęciu po lewej stronie), użyj zastawki odbijająco-pochłaniającej typu V-flat ustawiając ją blisko fotografowanego modela, aby w tym wypadku odciąć padające światło według własnych upodobań.