Każda panna młoda marzy o tym, aby jej ślub był jak z bajki. Fotograf Michael Anthony urzeczywistnia te marzenia. Pomaga mu w tym kompaktowa lampa błyskowa Profoto A2 oraz modyfikatory światła Profoto Clic, tworząc zapierające dech w piersiach portrety, które nie są typowymi zdjęciami ślubnymi.
Już jedno spojrzenie na filmowe portrety ślubne Michaela daje nam obraz artystycznej duszy tego fotografa, czego on sam o sobie by nie powiedział. Ten były policjant z Los Angeles po raz pierwszy chwycił za aparat z tego samego powodu, dla którego robi to wiele osób: aby uchwycić życie swojej rodziny. Fotografowanie dzieci swojej siostry obudziło w nim kreatywność, której potencjału sam jeszcze nie znał. Nie dość, że sprawiało mu to przyjemność to okazało się, że ma do tego talent. Ludzie zaczęli prosić go, żeby fotografował ich rodziny. „Zdałem sobie sprawę, że mogę zrobić z tego karierę” – wspomina.
Rodzinny biznes
Michael rozpoczął działalność fotograficzną wraz z żoną w 2011 roku, początkowo skupiając się na tym, co dobrze znał — portretach rodzinnych. Jednak w 2012 roku przerzucili się na fotografię ślubną, przyciągnięci wyzwaniem uchwycenia emocji ludzi w jednym z najważniejszych dni ich życia. „Moje artystyczne skłonności ujawniły się, kiedy odkryłem wesela” — oznajmił. „Byłem w stanie stworzyć dzieła sztuki dla moich klientów w dniu ich ślubu”.

Malowanie światłem
Michael od początku korzysta z produktów do kształtowania światła Profoto. Fotografowanie z użyciem lampy Profoto jest niezwykle łatwe, dlatego doskonale rozpoczyna się pracę z błyskiem na tym właśnie ekosystemie. Z biegiem czasu oświetlenie Profoto pomogło mu osiągnąć mieszankę fotografii inspirowanej Hollywood, której pragnie on i, co ważniejsze, jego klienci. „Każda kompozycja to puste płótno, a światło to pędzel” — mówi. „Uchwycisz obraz na podstawie dostępnego oświetlenia lub oświetlenia, które możesz stworzyć”.
Do oświetlenia lokalizacji Michael potrzebuje lekkiego, łatwego w użyciu sprzętu, który można szybko ustawić i zdemontować. Właśnie dlatego mobilny Clic Softbox Octa oraz kompaktowa lampa błyskowa Profoto A2 są idealne do jego sesji poza studiem.
Linia magnetycznie mocowanych modyfikatorów Clic to niezwykle popularny, mobilny system oświetlenia Profoto. Zawiera on wszystkie najważniejsze narzędzia do profesjonalnego kształtowania światła w studio i w plenerze. Dzięki zintegrowanemu magnesowi jest on montowany na lampie z szybko i z niebywałą łatwością. Można w nim połączyć lampę Profoto z sotboksem, żelowymi filtrami Clic Gel, plastrami miodu Clic Grid, wrotami Clic Barndoor czy wieloma innymi modyfikatorami co zapewnia nieskończone, kreatywne możliwości twórcze.

Patrząc w niebo
Nawet w Los Angeles pogoda jest czasami pochmurna i tak było w dniu sesji ślubnej przy ratuszu w Pasadenie. W przypadku ujęć na zewnątrz, zamiast walczyć z naturą, Michael wybrał grę cieniami renesansowego budynku, używając Profoto A2 i A10 oraz Clic Softbox 2.7 Octa do kształtowania światła. To stworzyło miękkie cienie na pannie młodej i panu młodym, pozwalając im wyróżnić się na dramatycznym tle. „Kiedy tworzysz duży portret środowiskowy, bardzo łatwo jest zgubić temat zdjęcia” — mówi Michael. „Ważne jest, aby wykorzystać dodatkowe oświetlenie, żeby zwrócić uwagę z powrotem na środek kadru”.

Ustawienie sceny
W przypadku ujęć wewnątrz ratusza w Pasadenie Michael chciał odtworzyć magiczne światło zachodzącego słońca. W tym miejscu do gry wkroczyły Clic Magnum Reflector oraz Clic CTO Gels. Nakreślenie sylwetki pana młodego za pomocą niebieskiego filtra żelowego stworzyło dramatyczne odcienie, podczas gdy Magnum Reflector wzmocnił oświetlenie i utrzymał ostre cienie, do których dążył Michael, aby stworzyć kinowy efekt, który osiągnął na zewnątrz. „Sposób, w jaki wykorzystuję światło, zależy od sceny, w której się znajdujemy, i historii, którą próbujemy opowiedzieć” — mówi.


Znajdywanie ruchu
Ratusz w Pasadenie ma wspaniałe, zakrzywione schody, a Michael wiedział, że używając welonu panny młodej chce stworzyć na nich ruch. Kreując ten bajkowy obraz, sięgnął po Clic Softbox 2.3, aby stworzyć korzystne światło na twarzy panny młodej. Wyraźne cienie w tle oddają ruch welonu, tworząc zdjęcie, które wydaje się być w ruchu.

Mówiąc architektonicznie
Nowoczesny styl architektoniczny sali koncertowej Walta Disneya to zupełnie inny klimat niż architektura ratusza w Pasadenie. Cel Michaela był ten sam: stworzyć kinową scenerię, w której panna młoda zarówno wtapia się w otoczenie, jak i wyróżnia się na jego tle. Michael wiedział, że ma mało czasu aby uchwycić światło słoneczne wyłaniające się zza chmur na budynek. Potrzebował większego, ostrego źródła światła, które pasowałoby do światła pochodzącego od słońca. Zrobił więc szybką konfigurację z oświetleniem serii A, reflektorem Clic Magnum i Softboxem Clic 2.7 Octa. „Patrzę na każdą indywidualną sytuację w dniu ślubu jak na chwilę w czasie” — mówi, dlaczego ważne jest, aby działać szybko. „Moim zadaniem jest ukazywanie tego, co się dzieje, za pomocą obrazów”.

Styl uliczny
W swoim ostatnim ujęciu w Walt Disney Concert Hall Michael chciał pokazać duży ruch uliczny w tle, nie odwracając uwagi od panny młodej. Długi czas otwarcia migawki F/20 uchwycił ruch samochodów, podczas gdy Clic Magnum Reflector w połączeniu z Profoto A2 zwiększając moc błysku rzuciły fantastyczne światło na pannę młodą. „Reflektor magnum zapewniał większą moc światła, dzięki czemu mogliśmy wyeksponować twarz panny młodej” — wyjaśnia Michael. „Światło jest ogromnym składnikiem kompozycji w fotografii. Pomaga nam skierować uwagę widza tam, gdzie chcemy”.

Dlaczego światło ma znaczenie
Możemy zmienić cały nastrój zdjęcia w zależności od użytego światła” — rozmyśla Michael. „Kontrastujące dramatyczne światło z cieniami tworzy bardziej intymną atmosferę, podczas gdy użycie jaśniejszego, delikatniejszego światła tworzy portret bardziej środowiskowy”. Dla niego oświetlenie Profoto jest niezbędne do osiągnięcia tych celów. „Jeśli chodzi o fotografię poza studiem”, mówi, „Profoto to najlepszy dostępny system”.